Villkor
FÖRETAGET
FIG Sportfiske AB
Fiskredskapsindusti AB Gnosjö startade 1937 och finns fortfarande i Gnosjö med egen tillverkning av utrustning för fiske, företaget delades senare upp, legotillverkning i ett bolag och sportfiskedelen i ett annat bolag som nu mer heter FIG Sportfiske AB.
FULLSTÄNDIG ADRESS
Fig Sportfiske AB
Kontakta oss
Telefon: 0761-38 69 63
E-post: figsportfiske@gmail.com
Organisationsnr: 556862-5999
VAT: SE55686259901
PRISER
Alla priser är inkl moms.
LEVERANS
Leveranstiden är normalt 1-5 vardagar,
Vilket betyder att ditt paket skickas idag eller nästkommande vardag.
Vid hög orderingång kan dock lev.tiden vara 2-5 arbetsdagar efter mottagande av
din order.
Normalt sker frakt med DHL.
Order över 12.000:- på Kräftfiske eller 6.000:- på övrigt levereras fraktfritt inom Sverige!
Vissa varor kan vara slut i lager men går ändå att beställa.
Vid beställning av vara som är slut i lager dröjer leverans någon dag.
BETALSÄTT
Betalning kan ske som kortbetalning, fakturabetalning , Swish eller betalning i butiken.
Returfrakten står du för. Skriv på retursedeln (baksidan av följesedeln)
vilken åtgärd som önskas. Med åtgärd menas ny vara, annan vara, tillgodokvitto,
eller pengarna tillbaka.
REKLAMATIONER
Alla reklamationer (skadade eller felaktiga) skall göras
skriftligt på retursedeln (baksidan av följesedel) inom 10 dagar.
Returfrakten står du för tills vi synat varan.
Beskriv felet noggrant och vilken åtgärd du önskar.
Med åtgärd menas ny vara, annan vara, tillgodokvitto eller
pengarna tillbaka.
GARANTIER
Normalt är det ett års generell tillverknings- och produktionsgaranti.
På vissa produkter erbjuds längre garantitider.
För att garantin ska vara giltig ska varan ha hanterats i enlighet vad som kan anses som normalt för produkten. Garantiåtagandet gäller inte om produkten brukats på ett felaktigt sätt. Kvitto eller annat dokument som kan styrka att varan är köpt och betald direkt hos FIG Sportfiske gäller som garantibevis. Spara därför alltid ditt kvitto/faktura under hela garantitiden.
Fel som visar sig inom sex månader från inköpsdatum anses vara fel som fanns när varan köptes, om inte vi kan bevisa annat. Fel som visar sig senare, är det köparen som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård eller onormal användning.
FEL / PRISÄNDRINGAR / SLUTFÖRSÄLJNING
Vi reserverar oss mot skrivfel, prisändringar och
slutförsäljning som kan uppstå trots kontinuerlig uppdatering. Om så sker
kontaktar vi dig via e-post för information om hur detta påverkar din
beställning.